A ŠKODA kiemelten figyel a gyalogosvédelemre

A gyalogosoknak, kerékpárosoknak és motorosoknak extra védelemre van szükségük az utakon ezért a ŠKODA AUTO a járműfejlesztés minden szakaszában kiemelt figyelmet fordít a gyalogosvédelemre.
Skoda EURO NCAP teszt 2021

A ŠKODA jelenlegi modelljeinek magas szintű gyalogosvédelmi színvonalát az Európai Új Autó Értékelési Program (Euro NCAP), a törésbiztonság referenciatesztjén elért eredmények is alátámasztják. Mind az új FABIA, mind a teljesen elektromos ENYAQ iV a 2021-es tesztévben az osztályának legjobb járművének bizonyult. Egy új ŠKODA modell fejlesztési fázisa során több mint 200 különböző gyalogosbiztonsági tesztet végeznek el.

Az Aurel CZ laboratóriumban végzett fizikai tesztek az emberi test azon területeire összpontosítanak, amelyek baleset esetén a legsebezhetőbbek. A tesztbábukkal végzett tesztek során többek között olyan baleseteteket szimulálnak, amelyben egy felnőtt vagy gyermek feje a motorháztetőnek vagy a szélvédőnek ütközik, a tesztalany combja pedig a motorháztetőnek, az alsó lábszár pedig az első lökhárítónak ütközik.Minden új ŠKODA modellt a maximális gyalogosvédelem szem előtt tartásával terveztek. Ez például azt jelenti, hogy az olyan alkatrészek között, mint a motor, a lengéscsillapítók, a motorházfedél zsanérja, a motorházfedél zárja és az ablaktörlők tengelye között elegendő helynek kell lennie ahhoz, hogy a motorházfedél deformációja révén tompítani lehessen egy esetleges ütközést.

A motorháztető első pereme is úgy van kialakítva, hogy optimalizálja a biztonságot. Nincsenek rajta éles élek vagy szükségtelen kemény felületek. A gyalogosok védelmét a lökhárító az acélmerevítője elé szerelt energiaelnyelő anyagnak köszönhetően szintén fokozza.

Emellett a ŠKODA modellekhez olyan asszisztensrendszerek állnak rendelkezésre, amelyek aktívan támogatják a vezetőt a gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal való ütközések megelőzésében. Ezek közé tartozik a gyalogos- és kerékpáros-védelmet előre jelző Front Assist, valamint az ütközéselkerülő asszisztens, amely lehetővé teszi a szabályozott kikerülést. Emellett egy kiszálláskor aktív rendszer ajtónyitáskor figyelmezteti a vezetőt és az utasokat a hátulról közeledő járművekre, kerékpárosokra vagy motorkerékpárosokra.

csakaskoda.hu